Podczas VII Forum Młodych Archidiecezji Częstochowskiej
blisko 150 osób zobowiązało się do codziennego odmawiania modlitwy
o odwagę bycia stróżem III Tysiąclecia. Jest to odpowiedź młodych
na prośbę Jana Pawła II, skierowaną podczas XV Światowego Dnia Młodzieży
w Rzymie. Ojciec Święty poprosił wtedy młodych, aby byli "stróżami
poranka o świcie III Tysiąclecia". Prezentujemy wam tekst tej modlitwy,
zapraszając do jej odmawiania. Tekst ten zostanie również zaproponowany
młodzieży z całej Polski podczas Ogólnopolskiego Forum Młodych w
Siedlcach. Przeżywając ostatnie Boże Narodzenie w tym tysiącleciu
i przygotowując się do Nowego Roku, warto włączyć się w tę wspólnotę
młodych, którzy chcą być prawdziwymi stróżami poranka nowego czasu.
Obok tekstu, chcemy wam przedstawić migawki fotograficzne z modlitwy
studentów w jaskini w Sokolich Górach na powitanie tegorocznego Adwentu.
Podczas tej modlitwy studenci wyrazili swoją gotowość do wkroczenia
w nowe tysiąclecie ze światłem Chrystusa.
Jezu Chryste, Królu Wszechświata i Przyjacielu Młodych.
Pragnę zaprosić Cię dzisiaj do wszystkich chwil mojego
życia, do mojej rodziny, szkoły, grupy przyjaciół i znajomych, do
mojej nauki, zabawy, odpoczynku i modlitwy.
Uczyń mnie, Panie, stróżem poranka o świcie III Tysiąclecia.
Uzdolnij mnie do odważnego świadectwa o Tobie w świecie,
którego Ty jesteś Panem!
Znasz moje słabości, ale znasz również moje młodzieńcze
pragnienie miłości, szczęścia i pokoju. Niech one staną się źródłem
wszelkich moich działań w życiu osobistym i w relacjach z innymi.
Nie pozwól mi ulec zniechęceniu i zwątpieniu w Twoją
miłość.
Wzmocnij moje plecy, aby zdołały udźwignąć krzyż codziennego
świadectwa o Tobie w kręgu moich rówieśników.
Daj mi zrozumieć, jak bardzo jest Ci potrzebne moje działanie
i świadectwo, jak wiele zależy ode mnie, od mojej systematycznej
modlitwy, konsekwentnej wiary i ufnej miłości.
Uczyń mnie, Panie, stróżem poranka o świcie III Tysiąclecia,
aby świat mógł zobaczyć prawdziwą Jasność, Boga w Trójcy Jedynego,
który rozprasza wszelkie ciemności nocy i rozświetla kolejny etap
naszej pielgrzymki ku spotkaniu z Panem. Amen.
Historia burmistrza Nowego Jorku Fiorello La Guardii, jest doskonałym przykładem tego, jak Boże Narodzenie inspiruje do działania pełnego empatii i miłości. La Guardia, znany ze swojej dobroci, pewnego zimowego wieczoru odwiedził nocny sąd i w nietypowy sposób wymierzył sprawiedliwość. Zdecydował się pomóc starszej kobiecie oskarżonej o kradzież chleba. Tego rodzaju gesty pokazują, jak Boże Narodzenie może stać się momentem, w którym dostrzegamy potrzeby innych i odpowiadamy na nie z miłością.
Boże Narodzenie to także moment refleksji nad głębszymi aspektami życia, co doskonale uchwycił Lorenzo Lotto w swoim obrazie "Boże Narodzenie". Jego dzieło przedstawia Jezusa w wiklinowym koszu, otoczonego przez symboliczne elementy, które nawiązują do przyszłej męki i ofiary Chrystusa. Takie szczegóły, jak krzyż czy sakiewka z 30 srebrnikami, przypominają nam, że narodziny Chrystusa były początkiem drogi prowadzącej do zbawienia, co nadaje Bożemu Narodzeniu szczególne znaczenie i głębię.
— Może czasami mówimy o Bogu, ale jakie słowo Boga widać z naszego życia? Które Boże słowo pokazuję sobą? To jest pytanie Świąt Bożego Narodzenia - mówił kard. Grzegorz Ryś.
Nie osłabły kontrowersje wokół maskotki o nazwie „Luce”, jaką dla Watykanu na Rok Jubileuszowy zaprojektował Simone Legno, włoski twórca marki Tokidoki. Nie tak dawno okazało się, że firma współpracowała także z brytyjskim producentem zabawek erotycznych Lovehoney. Podobnie jak nowa maskotka, wraz z towarzyszącymi jej dodatkowymi maskotkami o imionach Fe, Xin i Sky, erotyczne zabawki są inspirowane japońską estetyką kiczu – podaje portal „Life Site News”. Firma Tokidoki promowała też miesiąc gejowskiej „Dumy” materiałami podobnymi w stylu do watykańskich maskotek. Teraz Simone Legno zaprezentował swoją szopkę w ramach wystawy „100 szopek na Watykanie”.
Lovehoney zainicjowała we współpracy z Tokidoki nową serię swoich erotycznych produktów w październiku 2016 r. Pooneh Mohajer, współzałożycielka Tokidoki, stwierdziła wówczas, że nowy projekt ma na celu promowanie „znaczenia zdrowia seksualnego i ogólnego dobrego samopoczucia”. Docelowy klient to dla obu firm osoby w wieku od 18-30 ze względu na popularność w tej grupie kultury japońskiej.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.