Reklama

Konkursy

Konkurs "Niedzieli"

Sacrum w obiektywie

„Niedziela” ogłasza konkurs wakacyjny dla Czytelników, którzy lubią podróżować. Na całym świecie każdego roku tysiące naszych rodaków odwiedza miejsca święte i utrwala je swoimi aparatami fotograficznymi. To właśnie do nich skierowana jest nasza propozycja. Fotografujcie kościoły i sanktuaria, przydrożne krzyże, kapliczki i grupy pielgrzymów. Niech sacrum zostanie zapisane fotografią.
Regulamin konkursu – poniżej. Autorzy wyróżnionych fotografii otrzymają atrakcyjne nagrody: albumy i książki, akcesoria podróżnicze, zaś osoba wyróżniona pierwszym miejscem zostanie zaproszona na pielgrzymkę.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Organizator: Tygodnik Katolicki „Niedziela”

Cel konkursu: Dokumentowanie przestrzeni świętości we wszystkich jej przejawach

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

1. Konkurs adresowany jest do pasjonatów fotografii.

Reklama

2. Do konkursu można zgłosić maksymalnie 5 zdjęć.

3. Minimalny rozmiar zdjęcia: 2000 x 3000 pikseli; tradycyjne zdjęcia należy przesyłać na papierze w rozmiarze 21 x 30 cm.

4. Do prac konkursowych należy dołączyć metryczkę zawierającą imię i nazwisko autora zdjęcia, adres zamieszkania, numer telefonu, e-mail oraz opis zdjęcia (co się na nim znajduje, gdzie zostało wykonane, w jakich okolicznościach).

5. Oceny nadesłanych prac dokona komisja konkursowa powołana przez organizatora.

6. Wyniki konkursu zostaną przekazane laureatom listownie lub pocztą elektroniczną, a następnie ogłoszone w „Niedzieli” i na jej stronie internetowej: www.niedziela.pl.

7. Nagrodzone prace zostaną opublikowane na łamach „Niedzieli” i na stronie internetowej pisma.

8. Dla autorów najlepszych prac organizator przygotował ciekawe nagrody: pielgrzymkę do sanktuariów, albumy, książki oraz akcesoria niezbędne w ekwipunku podróżnika, tj. plecaki, śpiwory itp.

9. Prace konkursowe należy przesyłać do 31 października 2015 r. pod adresem: Tygodnik Katolicki „Niedziela”, ul. 3 Maja 12, 42-200 Częstochowa, z dopiskiem: „Sacrum w obiektywie” lub pocztą elektroniczną: sacrumwobiektywie@niedziela.pl .

10. Udział w konkursie zakłada posiadanie praw autorskich do nadesłanych zdjęć.

11. Osoby niepełnoletnie muszą dołączyć do zdjęć zgodę opiekuna prawnego na warunki zawarte w regulaminie konkursu.

12. Udział w konkursie jest równoznaczny z nieodpłatnym udzieleniem prawa do wykorzystywania nadesłanych fotografii (ze wskazaniem autora) na polach eksploatacji tygodnika „Niedziela”: druku w dowolnej liczbie publikacji i w dowolnym nakładzie, używania ich na stronie internetowej pisma oraz w innych formach utrwaleń, nadających się do rozpowszechniania w ramach działań „Niedzieli”.

13. Udział w konkursie jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na przetwarzanie przez organizatora danych osobowych na potrzeby redakcji (Ustawa o ochronie danych osobowych z dn. 29.08.1997 r. Dz.U. nr 133 poz. 833).

2015-08-19 08:23

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

ŚDM w Panamie: ogłoszono konkurs dla młodych filmowców

[ TEMATY ]

film

konkurs

ŚDM w Panamie

Ks. Adam Stachowicz

„Share the Story” (pol. „Podziel się historią”), to tytuł konkursu filmów krótkometrażowych, ogłoszonego w związku ze styczniowymi Światowymi Dniami Młodzieży w Panamie. Do 15 października młodzi filmowcy – amatorzy i profesjonaliści – mogą nadsyłać konkursowe propozycje. Autorzy najlepszych z nich zostaną nagrodzeni premią finansową i projekcją swoich filmów podczas ŚDM.

- Szukamy wszelkich okazji by wykształcić kolejne pokolenie młodych filmowców, artystów i tych, którzy będą chcieli opowiedzieć swoją historię za pomocą potężnego medium, jakim jest film – opowiada Suzanne Haugh, kierująca katolicką wytwórnią Goodness Reigns (pol. Dobro króluje), która jest organizatorem konkursu, we współpracy z Komitetem Organizacyjnym ŚDM Panama 2019.

CZYTAJ DALEJ

św. Katarzyna ze Sieny - współpatronka Europy

Niedziela Ogólnopolska 18/2000

W latach, w których żyła Katarzyna (1347-80), Europa, zrodzona na gruzach świętego Imperium Rzymskiego, przeżywała okres swej historii pełen mrocznych cieni. Wspólną cechą całego kontynentu był brak pokoju. Instytucje - na których bazowała poprzednio cywilizacja - Kościół i Cesarstwo przeżywały ciężki kryzys. Konsekwencje tego były wszędzie widoczne.
Katarzyna nie pozostała obojętna wobec zdarzeń swoich czasów. Angażowała się w pełni, nawet jeśli to wydawało się dziedziną działalności obcą kobiecie doby średniowiecza, w dodatku bardzo młodej i niewykształconej.
Życie wewnętrzne Katarzyny, jej żywa wiara, nadzieja i miłość dały jej oczy, aby widzieć, intuicję i inteligencję, aby rozumieć, energię, aby działać. Niepokoiły ją wojny, toczone przez różne państwa europejskie, zarówno te małe, na ziemi włoskiej, jak i inne, większe. Widziała ich przyczynę w osłabieniu wiary chrześcijańskiej i wartości ewangelicznych, zarówno wśród prostych ludzi, jak i wśród panujących. Był nią też brak wierności Kościołowi i wierności samego Kościoła swoim ideałom. Te dwie niewierności występowały wspólnie. Rzeczywiście, Papież, daleko od swojej siedziby rzymskiej - w Awinionie prowadził życie niezgodne z urzędem następcy Piotra; hierarchowie kościelni byli wybierani według kryteriów obcych świętości Kościoła; degradacja rozprzestrzeniała się od najwyższych szczytów na wszystkie poziomy życia.
Obserwując to, Katarzyna cierpiała bardzo i oddała do dyspozycji Kościoła wszystko, co miała i czym była... A kiedy przyszła jej godzina, umarła, potwierdzając, że ofiarowuje swoje życie za Kościół. Krótkie lata jej życia były całkowicie poświęcone tej sprawie.
Wiele podróżowała. Była obecna wszędzie tam, gdzie odczuwała, że Bóg ją posyła: w Awinionie, aby wzywać do pokoju między Papieżem a zbuntowaną przeciw niemu Florencją i aby być narzędziem Opatrzności i spowodować powrót Papieża do Rzymu; w różnych miastach Toskanii i całych Włoch, gdzie rozszerzała się jej sława i gdzie stale była wzywana jako rozjemczyni, ryzykowała nawet swoim życiem; w Rzymie, gdzie papież Urban VI pragnął zreformować Kościół, a spowodował jeszcze większe zło: schizmę zachodnią. A tam gdzie Katarzyna nie była obecna osobiście, przybywała przez swoich wysłanników i przez swoje listy.
Dla tej sienenki Europa była ziemią, gdzie - jak w ogrodzie - Kościół zapuścił swoje korzenie. "W tym ogrodzie żywią się wszyscy wierni chrześcijanie", którzy tam znajdują "przyjemny i smaczny owoc, czyli - słodkiego i dobrego Jezusa, którego Bóg dał świętemu Kościołowi jako Oblubieńca". Dlatego zapraszała chrześcijańskich książąt, aby " wspomóc tę oblubienicę obmytą we krwi Baranka", gdy tymczasem "dręczą ją i zasmucają wszyscy, zarówno chrześcijanie, jak i niewierni" (list nr 145 - do królowej węgierskiej Elżbiety, córki Władysława Łokietka i matki Ludwika Węgierskiego). A ponieważ pisała do kobiety, chciała poruszyć także jej wrażliwość, dodając: "a w takich sytuacjach powinno się okazać miłość". Z tą samą pasją Katarzyna zwracała się do innych głów państw europejskich: do Karola V, króla Francji, do księcia Ludwika Andegaweńskiego, do Ludwika Węgierskiego, króla Węgier i Polski (list 357) i in. Wzywała do zebrania wszystkich sił, aby zwrócić Europie tych czasów duszę chrześcijańską.
Do kondotiera Jana Aguto (list 140) pisała: "Wzajemne prześladowanie chrześcijan jest rzeczą wielce okrutną i nie powinniśmy tak dłużej robić. Trzeba natychmiast zaprzestać tej walki i porzucić nawet myśl o niej".
Szczególnie gorące są jej listy do papieży. Do Grzegorza XI (list 206) pisała, aby "z pomocą Bożej łaski stał się przyczyną i narzędziem uspokojenia całego świata". Zwracała się do niego słowami pełnymi zapału, wzywając go do powrotu do Rzymu: "Mówię ci, przybywaj, przybywaj, przybywaj i nie czekaj na czas, bo czas na ciebie nie czeka". "Ojcze święty, bądź człowiekiem odważnym, a nie bojaźliwym". "Ja też, biedna nędznica, nie mogę już dłużej czekać. Żyję, a wydaje mi się, że umieram, gdyż straszliwie cierpię na widok wielkiej obrazy Boga". "Przybywaj, gdyż mówię ci, że groźne wilki położą głowy na twoich kolanach jak łagodne baranki". Katarzyna nie miała jeszcze 30 lat, kiedy tak pisała!
Powrót Papieża z Awinionu do Rzymu miał oznaczać nowy sposób życia Papieża i jego Kurii, naśladowanie Chrystusa i Piotra, a więc odnowę Kościoła. Czekało też Papieża inne ważne zadanie: "W ogrodzie zaś posadź wonne kwiaty, czyli takich pasterzy i zarządców, którzy są prawdziwymi sługami Jezusa Chrystusa" - pisała. Miał więc "wyrzucić z ogrodu świętego Kościoła cuchnące kwiaty, śmierdzące nieczystością i zgnilizną", czyli usunąć z odpowiedzialnych stanowisk osoby niegodne. Katarzyna całą sobą pragnęła świętości Kościoła.
Apelowała do Papieża, aby pojednał kłócących się władców katolickich i skupił ich wokół jednego wspólnego celu, którym miało być użycie wszystkich sił dla upowszechniania wiary i prawdy. Katarzyna pisała do niego: "Ach, jakże cudownie byłoby ujrzeć lud chrześcijański, dający niewiernym sól wiary" (list 218, do Grzegorza XI). Poprawiwszy się, chrześcijanie mieliby ponieść wiarę niewiernym, jak oddział apostołów pod sztandarem świętego krzyża.
Umarła, nie osiągnąwszy wiele. Papież Grzegorz XI wrócił do Rzymu, ale po kilku miesiącach zmarł. Jego następca - Urban VI starał się o reformę, ale działał zbyt radykalnie. Jego przeciwnicy zbuntowali się i wybrali antypapieża. Zaczęła się schizma, która trwała wiele lat. Chrześcijanie nadal walczyli między sobą. Katarzyna umarła, podobna wiekiem (33 lata) i pozorną klęską do swego ukrzyżowanego Mistrza.

CZYTAJ DALEJ

Watykan: ogłoszono program papieskiej wizyty w Weronie

2024-04-29 11:54

[ TEMATY ]

papież

papież Franciszek

Werona

PAP/EPA/ANDREA MEROLA

Nazajutrz po wizycie duszpasterskiej w Wenecji, Stolica Apostolska ogłosiła oficjalny program wizyty papieża w Weronie w dniu 18 maja.

Franciszek wyruszy helikopterem z Watykanu o godz. 6.30, by wylądować w Weronie o godz. 8.00.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję