Diecezjalna Caritas pracuje non stop. W jej pracy nie ma przerwy od pomagania. Tradycyjnie w drugiej połowie listopada wychodzi z różnymi inicjatywami, w które każdy może się włączyć.
Wszystkie akcje, jak mówi Dominika Łapucha, odpowiedzialna za dział wolontariatu Caritas, wspierają najbardziej potrzebujących z całej diecezji.
Torba Charytatywna
W tym roku odbędzie się jej 10. edycja. – Jako Caritas diecezjalna co roku drukujemy papierowe torby z logotypem Caritas. Tę torbę rozprowadzamy przede wszystkim do instytucji, urzędów, firm, sponsorów i darczyńców, ale też do osób indywidualnych, które chcą się włączyć w akcję.
W sklepach na terenie diecezji trwa zbiórka żywności pod hasłem „Tak, pomagam!”, zorganizowana przez diecezjalną Caritas. Cały czas można włączyć się w akcję.
Przedstawiciele Szkolnych Kół Caritas i Parafialnych Zespołów Caritas dziś i jutro będą widoczni w sklepach na terenie naszej diecezji. Wolontariusze zachęcają do udziału w akcji. Do koszów ustawionych w sklepach na terenie diecezji można przekazywać żywność z długim terminem ważności oraz produkty, które pomogą potrzebującym osobom przygotować godne święta Wielkanocy. - Każdy najmniejszy produkt z długim terminem ważności, czy to będzie cukier, mąka, dżem czy konserwa, będzie pomocny, dlatego już teraz dziękujemy wszystkim, którzy włączą się w organizowaną przez nas akcję - mówi Dominika Łapucha z Centrum Wolontariatu Caritas Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej.
Komunikat dla wiernych świeckich, osób życia konsekrowanego oraz duchowieństwa diecezji elbląskiej.
Kuria diecezji elbląskiej podaje do wiadomości, że biskup elbląski Jacek Jezierski, zgodnie z przepisami prawa kanonicznego, złożył na ręce papieża Franciszka rezygnację z pełnionego urzędu. Powodem rezygnacji jest wiek biskupa. Równocześnie biskup elbląski prosi o modlitwę w intencji wyboru jego następcy w urzędzie.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.