Reklama

Wiadomości

Czarnek: wsparcie dla uczniów w czterech sferach

Resort edukacji i nauki przygotował wsparcie dla uczniów wracających do nauki stacjonarnej w czterech sferach - walki z otyłością, pomocy w problemach psychicznych, pomocy w problemach ze wzrokiem i w uzupełnianiu niedostatków wiedzy - poinformował w środę szef MEiN Przemysław Czarnek.

[ TEMATY ]

edukacja

Przemysław Czarnek

Ministerstwo Edukacji i Nauki

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek wypowiadał się w środę rano w TVP Info o programach wsparcia dla uczniów wracających do nauki stacjonarnej. Programy te mają odpowiedzieć na najistotniejsze problemy, które pojawiły się wśród dzieci i młodzieży w czasie nauki zdalnej.

Czarnek przyznał, że z badań wynika, iż "krzywa otyłości wśród dzieci i młodzieży bardzo szybko rośnie". "Robimy specjalny program wsparcia dla dzieci i młodzieży, żeby z tą otyłością walczyć" - powiedział.

Podziel się cytatem

Reklama

Zaznaczył, że specjaliści z akademii wychowania fizycznego przygotowują sposób na najbardziej efektywne wykorzystanie czterech godzin wuefu. "Chodzi o to, żeby dzieci i młodzieży zaaplikowane były takie zajęcia, ćwiczenia i takie gry, które będą najbardziej efektywnie walczyć z otyłością" - zaznaczył Czarnek.

Reklama

Minister zaapelował zarazem do rodziców, żeby nie załatwiali dzieciom zwolnień z wf. "Dzisiaj kultura fizyczna i ruch jest na wagę złota" - podkreślał. "Plaga zwolnień z wf, tylko po to, by dziecko się nie spociło, lub by nie miało gorszej oceny, to jest rzecz, z którą musimy walczyć" - dodał.

Ponadto, mówił Czarnek, wraz ze specjalistami przygotowywany jest program wsparcia młodzieży w problemach psychicznych.

Trzeci program, to pilotażowy, a następnie ogólnopolski program badania wzroku, który mógł się pogorszyć u dzieci i młodzieży w związku z pracą przed ekranem komputera.

Minister poinformował, że zespół prof. Roberta Rejdaka z UM w Lublinie przygotował zalecenia, które zostaną przekazane uczniom i nauczycielom, jak korzystać ze sprzętu informatycznego, by jak najmniej obciążać wzrok.

Czwarty program przygotowany przez MEiN to wsparcie w niwelowaniu "niedostatków wiedzy". "Wiadomo, że nauka zdalna, choćby najlepsza i poprawiona w stosunku do początków jednak nie zastąpi nauki stacjonarnej. Chcemy wprowadzić dodatkowe godziny z kluczowych przedmiotów, podczas których będzie można nadrabiać ten czas i materiał, który nie został zrealizowany" - mówił Czarnek. (PAP)

autor: Piotr Śmiłowicz

pś/ krap/

2021-02-03 08:09

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Abp Ryś: religia w szkole nie przygotuje do przyjęcia sakramentów

[ TEMATY ]

edukacja

Bożena Sztajner/Niedziela

Biskupi są zgodni co do tego, że nie da się scedować przygotowania do sakramentów na szkołę, bo to nie jest jej funkcją - powiedział KAI abp Grzegorz Ryś. Podkreślił, że nauka religii w szkole nie “załatwi” wszystkiego, jeśli chodzi o formację młodego pokolenia do wiary. Katecheza jest głównym tematem 392. zebrania plenarnego biskupów w Zakopanem.

O nauczaniu religii w szkole oraz katechezie prowadzonej przy parafiach biskupi dyskutowali m.in. podczas spotkań w grupach. We wszystkich grupach była zgoda co do tego, że katecheza musi mieć miejsce we wspólnocie wiary - przekazał KAI abp Grzegorz Ryś. Przypomniał że katecheza nie jest pojęciem tożsamym z nauką religii.

CZYTAJ DALEJ

Litania nie tylko na maj

Niedziela Ogólnopolska 19/2021, str. 14-15

[ TEMATY ]

litania

Karol Porwich/Niedziela

Jak powstały i skąd pochodzą wezwania Litanii Loretańskiej? Niektóre z nich wydają się bardzo tajemnicze: „Wieżo z kości słoniowej”, „Arko przymierza”, „Gwiazdo zaranna”…

Za nami już pierwsze dni maja – miesiąca poświęconego w szczególny sposób Dziewicy Maryi. To czas maryjnych nabożeństw, podczas których nie tylko w świątyniach, ale i przy kapliczkach lub przydrożnych figurach rozbrzmiewa Litania do Najświętszej Maryi Panny, popularnie nazywana Litanią Loretańską. Wielu z nas, także czytelników Niedzieli, pyta: jak powstały wezwania tej litanii? Jaka jest jej historia i co kryje się w niekiedy tajemniczo brzmiących określeniach, takich jak: „Domie złoty” czy „Wieżo z kości słoniowej”?

CZYTAJ DALEJ

Wielkopolskie lekcje pokory

2024-05-05 13:08

[ TEMATY ]

Ryszard Czarnecki

Archiwum TK Niedziela

Jeżdżąc teraz intensywnie po Wielkopolsce zawsze znajduję czas, aby choć na chwilę w różnych miejscowościach znaleźć się tam, gdzie czas płynie inaczej, bo w rytmie wieczności. Katolickie świątynie: niektóre jeszcze z zachowanymi elementami architektury romańskiej czy gotyckiej, inne pamiętające czasy baroku, wreszcie niektóre budowane w wieku XIX i później.

Jednak połączone, powiem niezwykłym w tym miejscu językiem matematycznym: „wspólnym mianownikiem”. Przybywają tu ludzie bardzo bogaci i niezamożni, bardzo wiekowi i na ramionach rodziców, ludzie „różnych stanów” jakby to powiedziano w I Rzeczypospolitej czy też „różnych klas” ,jakby to ujęli „marksiści”. I są tu razem. Być może, a nawet prawie na pewno jest to jedyne miejsce, gdzie mogą spotkać się i być wspólnotą bez uprzedzeń, zawiści, negatywnych emocji. Czy idealizuję? Chyba nie.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję