Wspólnota z młodych lat jest na całe życie, czyli... rodzinne spotkanie seniorów KSM

W dniach 29.04-3.05.2023 zawitaliśmy na gościnną ziemię Rycką na zaproszenie Ks. Stanisława Chodźko, byłego asystenta diecezjalnego KSM Diecezji Siedleckiej i naszego przyjaciela z lat dziewięćdziesiątych.

Nie nudziliśmy się tu! Ksiądz Stasiu przygotował nam bardzo bogaty plan pobytu.

Odwiedziliśmy Kazimierz Dolny. Zwiedzaliśmy miasto Ryki z naszym dostojnymi przewodnikiem, a wieczorem podczas kolacji spotkaliśmy się z biskupem Henrykiem Tomasikiem, odpowiedzialnym z ramienia Episkopatu Polski za KSM w latach dziewięćdziesiątych i naszym przyjacielem ks. Julianem Brzezickim, byłym asystentem diecezjalnym KSM Diecezji Zamojsko-Lubaczowskiej. Swoją obecnością zaszczycili nas asystent generalny KSM ks. Andrzej Lubowicki oraz przedstawiciele Krajowej Rady KSM i Prezydium. Następnego dnia uczestniczyliśmy w Mszy św. celebrowanej w Sanktuarium Matki Bożej Gułowskiej - Patronki Żołnierzy Września.

Po niej udaliśmy na Kopiec Sienkiewicza w Okrzei, usypany między innymi przez przedwojennych KSM-owiczów.

Następnie przyszła pora na podziwanie uroków przyrody. Wzięliśmy udział w dwugodzinnym spływie kajakowym po pięknej i bardzo krętej rzece Wieprz.

Po trudach wiosłowania czekał na nas grill przygotowany przez proboszcza parafii Żabianka. Mieliśmy okazję zwiedzić wnętrze przepięknego XVII-wiecznego drewniango kościoła.

KSM

We wtorek udaliśmy się do Dęblina. Pod opieką pani przewodnik zwiedzaliśmy centrum miasta, Pałac Jabłonowskich, Fort Dęblinski i Muzeum Lotnictwa Wojskowego. Nie mogliśmy nie skorzystać z okazji zwiedzenia Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolasie.

W ostatnim dniu naszego pobytu uczestniczyliśmy w uroczystej Mszy św. w kościele parafialnym w Rykach z udziałem władz miejskich i pocztów sztandarowych.

Oczywiście poza zwiedzaniem wykorzystywaliśmy też czas na wspominanie czasów naszej działalności w KSM.

W trakcie rozmów często pojawiała się osoba księdza prałata Antoniego Sołtysika, którego 5. rocznicę śmierci będziemy obchodzić 26 maja. Śpiewaliśmy pieśni religijne, patriotyczne, piosenki z naszych młodzieżowych czasów. Przygrywał nam na gitarze nasz przyjaciel ks Julian Brzezicki. Był to czas integracji dla naszych dzieci - lepiej się poznały, wspólnie się bawiły i grały.

Był to już nie pierwszy zjazd seniorów KSM, a my czujemy potrzebę organizacji kolejnych spotkań!

To były wspaniałe dni spędzone w gronie Przyjaciół z KSM i ich rodzin w domu rekolekcyjnym Domowego Kościoła w Bobrownikach.

2023-05-04 11:06

Ocena: +2 0

Warsztaty o emocjach

Jak ogarnąć swoje emocje? Tego uczyli się uczestnicy warsztatów zorganizowanych w dniach 13-14 stycznia przez Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży.

- Emocje są bardzo ważnym tematem, którym zajmuję się również jako psycholog – wyjaśnia ks. Marek Grupa z archidiecezji gnieźnieńskiej, który prowadził warsztaty. – One są nieodłącznym elementem naszego życia. Dlatego wydaje mi się, że to jest temat, do którego nieustannie powinniśmy powracać. Często bywa tak, że tłumimy emocje, co odbija się na naszym zdrowiu. A bywa też przeciwnie i emocje biorą nad nami górę, przejmują kontrolę, czego potem żałujemy. O tym mówię na warsztatach: jak dobrze przeżywać emocje, jak je identyfikować, jak je wyrażać w taki sposób, żeby nie ranić drugiego człowieka, a jednocześnie szanować swoje granice.

Maryja przyszła do siebie – na Kalwarię w Praszce

– Z tej świętej góry zawierzenia na Kalwarii w Praszce będziemy nadal krzewili pobożność Maryjną – zapewnił w kontekście doby nawiedzenia ks. prał. dr Stanisław Gasiński, proboszcz parafii Świętej Rodziny i kustosz Archidiecezjalnego Sanktuarium Pasyjno-Maryjnego Kalwaryjskiej Matki Zawierzenia na Kalwarii w Praszce.

1 maja wierni zgromadzili się w kościele parafialnym. Po odegraniu przez orkiestrę intrady kalwaryjskiej udali się w procesji pod krzyż „trudnych dni Praszki”, gdzie odbyło się nabożeństwo oczekiwania.

Matko Serdeczna, módl się za nami...

2024-05-02 20:37

Rozważania majowe

Wołam Twoje Imię, Matko…

Zasłuchani w „Polską litanię” ks. Jana Twardowskiego zatrzymamy się w stolicy diecezji sandomierskiej ze świadomością, że na jej terenie jest jeszcze kilka innych sanktuariów maryjnych.