ME siatkarzy - Polska w finale po wygranej ze Słowenią 3:1
Reprezentacja Polski siatkarzy wygrała w Rzymie ze Słowenią 3:1 (23:25, 25:21, 25:20, 25:21) w półfinale mistrzostw Europy. Biało-czerwoni zagrają w finale tej imprezy po raz pierwszy od 2009 roku, gdy wywalczyli jedyny w historii złoty medal.
Czwartkowe starcie było zacięte, szczególnie w pierwszej partii, która zakończyła się zwycięstwem Słoweńców po dwóch błędach podopiecznych trenera Nicoli Grbica. W kolejnych setach ograniczyli oni pomyłki, podnieśli poziom ataku, co pozwoliło im przejąć kontrolę nad meczem. Jego bohaterem był Wilfredo Leon, który był regularny w polu serwisowym i kończył także ważne dla Polaków akcje.
Biało-czerwoni w sobotnim finale zmierzą się z triumfatorem pojedynku broniących tytułu Włochów z Francuzami, który rozpocznie się o godz. 21.
Reprezentacja Polski siatkarzy pokonała w Bolonii Włochów 3:0 (25:16, 25:23, 25:20) w meczu o trzecie miejsce Ligi Narodów. Tym samym biało-czerwoni zakończyli tegoroczne rozgrywki z brązowym medalem.
Polacy szybko zregenerowali się po porażce 0:3 z Amerykanami w półfinale i mocno zmotywowani podeszli do spotkania o trzecie miejsce. Początkowo walka między nimi a Włochami toczyła się punkt za punkt, jednak stopniowo coraz większą kontrolę nad przebiegiem meczu przejmowali biało-czerwoni.
Rzecznik MSWiA Jacek Dobrzyński poinformował w czwartek, że agenci CBA weszli do obiektów Fundacji Lux Veritatis w Warszawie, Toruniu i Wrocławiu, gdzie zabezpieczają dokumenty dotyczącego przekroczenie uprawnień przez byłego ministra kultury.
"Na polecenie Prokuratury Regionalnej w Rzeszowie agenci CBA wykonują dzisiaj czynności procesowe w obiektach Fundacji Lux Veritatis w Warszawie, Toruniu i Wrocławiu. Zabezpieczane są dokumenty do śledztwa dotyczącego przekroczenie uprawnień przez byłego Ministra Kultury" - napisał na platformie X Dobrzyński.
Gromadzili się w niej emigranci Powstania Listopadowego; w latach osiemdziesiątych XX w. odbywały się msze za „Solidarność”; w 2014 r. w pobliżu odsłonięto pomnik św. Jana Pawła II a cztery lata później w katedrze Notre-Dame umieszczono kopię jasnogórskiego wizerunku Matki Boskiej.
Budowa paryskiej katedry Notre Dame rozpoczęła się na wyspie na Sekwanie, zwanej Île de la Cité, w 1160 r., w miejscu znajdującej się w tym miejscu od czasów rzymskich bazyliki. Wzorem dla świątyni była pierwsza wielka katedra gotycka w Saint-Denis. W trakcie trwających do 1345 r. prac zastosowano wiele przełomowych rozwiązań technicznych i architektonicznych, które pozwoliły na wzniesienie imponującej świątyni, olśniewającej witrażami i niezwykle bogatą ornamentyką, wywołującej zachwyt największych uczonych średniowiecza. Francuski filozof z przełomu XIII i XIV w. Jan z Jandun (?-1328) stwierdził, że jest to „najwspanialsza świątynia ku czci Najświętszej Marii Panny”. Już w XII wieku wokół budowanej katedry powstało środowisko kompozytorów muzyki kościelnej nazywane Szkołą Notre Dame, która wpłynęła na ukształtowanie się polifonii i gatunku nazywanego później motetem.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.